Hemkört

Brukar inland handla på Coop de enda som kör hem varor i Nynäshamn. Varför vet jag ej.  Igår väntade ja hem varorna.  Mellan 16-18. Jag väntar troget. Plötsligt var jag tvungen att hå på hemlighuset.  Och då förstådd ringer mobilen. Som jag ej  tog med mig dit.   När jag var färdig. Ser jag att det var Coop som ringde.  Sprang ut från dörren. Men såg ingen bil. Jädrans tänkte jag.  Ringde upp hamnade i en telefon svarade. Ta 1 dit ta två dit.  Till slut kom jag fram  jojo minsann chauffören  hade varit utanför mig. Men jag svarade ej i telefon ?? Okey. Vad gör jag nu.  Vänta kvar så ska vi kolla upp.  Åter till mig. Chauffören lovade komma senare.   Okey jag väntar. Och där satt jag. Väntade och väntade. Tillslut gav jag upp och kröp ner i sängen 

I morse  var det första jag glodde ringde igen. Samma procedur.  Kom fram. Hej. Vad är mina varor. Va har du inte fått dem ? Nä. Oj oj vänta ska jag kolla.  Varorna är åter. Butiken. Ingen utkörning i dag. Vi mackulerar allt.  Ja så kan det gå.  Så idag har jag själv fått släpa hem mina varor.  Från Ica 😄🌺 fick gå 2 gånger. För allt fick inte plats i dramaten.     Fick ont i ryggen. Tog en värktablett sov hela em. 😴😴 ja så blev min torsdag.    (null)

 
Allmänt | |
Upp