Glöm mig

I sin mest självutlämnande roman någonsin berättar Alex Schulman om sökandet efter försoning med sin alkoholiserade mamma.   Det är sommar. Alex Schulman befinner sig på sin mammas lantställe för att övertala henne att skriva in sig på en avvänjningsklinik. Det räcker nu. Han vill ha sin mamma tillbaka. Den glada mamman han minns från barndomen. Var var det egentligen som det gick fel mellan dem?   Genom Alex djuplodande och smärtsamma tillbakablickar till barndomen får läsaren följa det krackelerande förhållandet mellan mor och son, och, när sprickan dem emellan verkar vara som störst, följa det vuxna barnets desperata strävan efter att reparera relationen.   Glöm mig är en gripande och djupt personlig skildring av en problematisk relation mellan mor och son, om medberoende, längtan och det outtröttliga behovet av försoning. / från bokens baksida Åter igen har Alex Schulman gripit tag i mig förra gången var det hans bok om hans far . Nu denna .. ögonen var ej torra efter den . Satt länge och tänkte på den jag sträck lyssnat på den i dag Den berör så oehört Eftersom man har en anhörig nära samt haft denna hemska sjukdom som alkoholismen är . så suger den tag i mig väldigt hårt känner igen sig i den Nästa samma beteende som jag upplever och har upplevt .. Rekommenderar den varmt LÄS/ Lyssna på den
Böcker | |
Upp