Glopord

Igår på mindagliga promenad . Så gick jag förbi ett gäng smågrabbar 9-12 år som stod och skrek glopord till varandra .
Att jag hajade till var ordet CP, tänk tänkte jag att de fortfarande skriker det ordet , Är uppvuxen med en CP skadad bror och är over hört känslig för det ordet . Vet inte hur många gånger som jag  gått på ungar tonåringar och vuxna och försökt förklarat vad CP är för något . .
Nu tänkte jag inte lägga mig i eftersom jag vet att det är ingen ide . de lyssnar iaf inte . sen skriker de . Hora ? Fitta? knulla din morsa ??
Jag kollade in vem de skrek på jo en farbror , en onykter sådan  han satt på en parkbänk . Tänkte vad nu ??!! Jag gick fram till gänget och frågade om det hänt något eftersom de skrek så till honom.
Nej då inget har hänt. han bara fanns där svarade en av grabbarna . och de ogillade det väldigt mycket .
Frågade igen vad då fanns .?? Om han inte gjort något så hade han väl rätt att sitta på bänken  precis lika mycket som vi får göra . Nä han är ett mongo och är full äcklig och ful..
Jag frågade om de var så bra dom då som står här och skriker och säger massa fula ord . De sa Stick jävla käring lägg dig inte i .
Jag svarade att jo nu jäklar får det vara nog detta kalls mobbing och ni är inga kungar  som ska bestämma vem som får finnas till eller inte . Frågade om de hade tråkigt.  Gå hem och spela fotboll eller brännboll istället . Då frågade en va grabbarna vad är brännboll ??!!
Jag tänkte i mitt stilla sinne  har de inga föräldrar som visat de olika lekarna för dem .
När jag berättade sa de  jävla larv . jaha sa jag men det är bättre att mobba folk.  de är tufft och kul .  Frågade dem om de brukar mobba på skolan eller själva mobbas . En av små killarna sa nää nu går vi snacka inte med kärringen de är säkert hennes gubbe .  Under tiden vi stod och snackade hade gubben vinglat iväg .
Ungarna  sprang iväg men inte efter honom . jag vet inte vad de gick kanske till nästa offer .
Tycker det är hemskt att så unga grabbar inte har något att göra . De har så over  hört lite att ta sig för . Ingen bryr sig om dem . Hur blir de  när de växer upp
Allmänt | |
Upp