Ösmo

Planerade en lång skön promenad  till Lövhagen i Nynäshamn   Men blev ändring på vägen genom att ett par grannar frågade om jag ville följa dem till Ösmo  de är kyrkvärdar i Ösmo kyrka  Och även med en Ukelle  grupp de skulle uppträda för folk i parken och våffelserveringen  Ja tack sa jag det kan vara  trevligt  Och trevligt blev det 
 
Medans de repade med andra muikanter gick jag runt och tittade  i Kyrkområdet  Träffade på en Kyrkogaide  som belv glad att jag kom på besök för första gången  och berättade lite för mig om denna vackra kyrka . När jag berättade om vem som kört  mig dit vill han att vi skulle komma senare så han kunde visa runt ordentligt .  Och sen  gick jag åter till församlingen cafe och lyssnade på den glada trevliga orkestern  Efter blev det Kaffe  och våfflor 
 
Sen blev det visning av kyrkan  och olika gravar  Gravar  som  folk ligger som betytt en del för  församlingen   
Efter detta så åkte vi vidare och  jag fick färsk sallad och dill samt rabarber som jag fixade  god rabarbersoppa som smakade ljuvligt 
Allmänt | |
Upp