Museum och hattprovning

Tog med mig en vän från FB Marianne  rättare sagt jag frågade alla mina vänner .. men bara en nappade på att åka in till huvudstaden och gå på museum  Livrustkammaren .. Ganska tråkig utställning  från Wasa till Bernadotte  Kanske jag tyckte det var trist har sett detta några gånger , Men Marianne  tyckte det var kul hon hade inte varit där någon gång ??!!  Klart alla gillar väl inte att gå på museum
 
Efter besöket på Livrustkammaren  så gick vi till stortorget och åt på Stadsmitionens returang   Jag brukar äta deras goda soppa där ... men var tyvärr slut så vi tog varsin varm macka istället ,, Sat  på deras altan och njöt av  värmen  .
 
Stadsmisionen ligger i grillska huset                              Grillska Huset, som har anor från 1600-talet, kom i Stockholms Stadsmissions ägo år 1913.  värt ett besök
 
Sen när vi skulle  gå hem stötte vi på en hattaffär som vi bara måste gå in och kolla på .. Så jädrans snygga hattar
 
Allmänt | |
#1 - - Pernilla Johansson:

Jag hade nappat om jag bodde nära :) som jag skrev att jag är för långt bort :)

Svar: Jo men du kanske kommer över till Huvudstaden då kan du slinka in på många museeum
Biggan

Upp