Nynäsetagets förvandling

1 Juni  den bästa sommarmånaden har kommit med massor av sol
Så här såg huset ut när planeringen för lägenheter började  Ett affärhus . tror det var ett litet konsum från början .. så det är egentligen ett hus med stora lagerutrymmen
 
 Denna skiss fick jag av mäklaren och som lades ut på Hemnet . Den gula rutan visar vart min lilla lya (Dockskåp ) ska ligga  denna bild har nu estas sig fast i min blck   sen väntade jag och väntade åkte en gång i månaden för att se hur långt de kommit .. Det var ju inte mycket att se eftersom de hade klätt in huset i skyddsplast
Så såg det ut sist jag var i Nynäshamn för att besöka min bank . Frågade en byggkille , *Vad händer blir det aldrig klart här * Svar * alla lägenheter är klara .. bara ytan som ska fixas så hon blir vacker , och sen kommer fönster på .  Okey säger jag och suckar och undrar om detta verkligen stämmer . . Ringer upp den nu sittande styrelsen och frågar .. jo då  allt är klart . den 13 ska du få se din efterlängtande lägenhet . Nöjd med det svaret .
Så här blev det till slut . Jag bara gapade när min mäklare  la ut bilden på Instagram  Tänkte va ?? är det samma hus .. eller drömmer jag . jag hade ju bara bilden i huvudet på ett blått hus. jag må då säga har aldrig tänkt mig denna syn .. en riktig skönhet och passar helt utmärkt i den vackra Nynäshamn   det som visas här är ju enten i huset och Nynästtaget största lägenhet  en etagevåning .  min lägenhet ligger om hörnet .. och nu får jag vänta i 13 dagar innan jag får se min lya ,, Men mäklaren lovade mig att den är storslagen  ljus och fin och samtidigt elegant .. samt att det finns en överraskning där som inte var planerad från början .. Snacka om att jag är nyfiken och spänd . som ett barn som väntar på tomten på julafton .. fortsättning kommer
Allmänt | |
#1 - - Syrran:

Snyggt!Hoppas jag orkar till dig när det lugnat ner sig för dig med uppackning och alla som vill komma och titta.Än har ingen läkare ringt börjar misströsta på att få höra av honom.

Svar: allt ordnar sig .. vill nu i lugn och ro bara in njuta mitt nya hem och få ordning sen hämtar någon av mina killar dig och Bert '
Biggan

Upp