Mitt dockskåp



Börjat bli ett hem. Med hjälp av mina gulliga ungdomar. De satt upp gardiner och fixade så mina tavlor kom upp. De gillar att inreda mitt lilla hem vilket jag är mycket tacksam över. Tack även min vän Carina och son. Som hjälpte mig att kånka och bära samt köra  hit mina saker ni är guld värda.   Gamla nynäsbor har kommit förbi. Och frågat om de kunde komma in och titta. Och visst fick de det. En äldre man  95 år berättade huset historia för mig. Som byggdes 1935. Som Konsum-butik sen blev det en elaffär elkjedjan. Min lägenhet var brödbutiken.  Inte kunde han tro sina ögon. Att detta fula  rivfärdiga hus helt förvandlades till ett bostadshus med vackra fönster och bostäder.   Jag tänkte att vad trevligt för dem att de fick stilla sin nyfikenhet. Så jag lovade farbrorn att när jag fick ordning här så kunde han komma in på fika så han kunde berätta mer om sitt Nynäshamn.   Idag ska jag gå  runt omgivningen lite och kolla runt. 
Allmänt | |
Upp