Nynäshamn

Varje dag går jag en promenad runt i min nya kommun .. Idag hade jag bestämt att jag ska gå inne i byggden och inte gå ner till  havet , Jisses vilka vackra hus och villor .. och lugn och ro ..är man vid havet då är det  mycket folk  men klart det är ju turister ,, och Hamnaen är verkligen mysig  älskar ju att gå dit .. Igår pratade jag med skepparen på M/S Flora .. tänkte ta en liten tur med henne .. Hon går ju till Trosa .. men även en liten kryssning . på några timmar
Från 1897   en fin ångbåt
 
Stormogården .. har jag aldrig sett .. den ligger  bakom Centrums folket hus ,, När man  kommer till Nynäshamn  så kollar man ju inte ordentligt ..  Nu ska jag nog dra med mig  folk dit .. såg ut att de serverade god mat och kaffe  En Idyll på Mörbyvägen
en vacker grönskande park .. med fina Ekar
Hamnade till slut vid  vattnet  .. det ligger tre vackra träbåtar där . Doftar Hav och tjära
 
 
Ikväll är det torsdag och i kväll är det dags för konsert i den vackra kyrkan   Lite skön Kammar jazz ..
Allmänt | |
#1 - - Pernilla Johansson:

Härligt att du går runt och lär känna din nya kommun och att du delar med dig av det. Kram

Svar: ja så underbart på denna plats ..
Biggan

Upp