DOP

Lördagen den 9.1 2016 Döptes mitt älskade barnbarnsbarn Till Noelia Elisabeth Klänningen hon bär har jag gjort . Jag virkade den 1971 till Noelias mormor  Tänk att min lilla dotter blivit mormor . ja jag säger det  åren går .
 
Ni ser mitt barnbarn och hennes Sambo samt Noelias faddrar .  dopet  var i Täbys kyrka  den vackraste kyrka jag varit i  .  alla kryrkor har sin charm men denna var väldig fin och vacker    kopierat lite om Kyrkan från wikipedTäby kyrka ligger i Täby kyrkby, och är församlingskyrka för Täby församling i Stockholms stift. Kyrkan är en stenkyrka byggd som sockenkyrka under den senare delen av 1200-talet. Kyrkan är välkänd för sina välbevarade målningar av Albertus Pictor.
 
 
Dopet var så underbart vackert . Mitt näst yngsta barnbarn Emilia fick hälla i dopvattnet i dop funten  Nog för  att tårarna forsa så stortjöt jag när lilla Emilia stolt och söt  stod där med prästen och Prästen var så underbar och berättade för emilia om varför  om dopet .
 
Inte nog med det . så spelade  och sjöng Noelias faster och farbror för Noelia . Kärleksvisan  . Men då tror jag att inte ett öga var torrt
 
Senare på dopfesten så sjöng och spelade hennes  gudfar  en fin  låt på elgitarr till Noelia och hennes föräldrar .. Ja vilken underbar upplevelse  . En dag som jag sent ska glömma .
 
Allmänt | |
Upp