Strandvägen

Strandvägen utgör en av Nynäshamns allra vackraste sträckor med en hänförande vy över den öppna horisonten, stenstränder och klippor. Lövhagens friluftsområde har rikligt med vandringsvägar och natursköna rastplatser att packa upp picknickkorgen vid.

Strandvägen är i sig en sevärdhet och oavsett färdmedel är den värd att ta. Härifrån är det en hänförande vy över den öppna horisonten och vägen kantas av stenstränder och klippor. Vägen kom till i samband med OS-seglingarna som hölls här 1912.    Texten är tagen från visit Nynäshamn

 

 

En skön dag att traska i min takt längs med havet .. Luften tar och just nu är jag  väldigt belåten med min dag ,, Men oj oj  efter att mitt knä som läkt så bra börja krångla i dag ..  så nu får jag vila några dagar

 

 Längs med  vägen finns det utegym  med utsikt över havet .. Idag så såg jag många som använde det ..
idag var det bra surfväder för de vågade .. En gång i tiden var min stora dröm att kunna denna sport .. men tyvärr blev det aldrig av .. Och nu är jag en badkruka så nu kommer det aldrig att ske .. men titta på är trevligt
Allmänt | |
#1 - - Pernilla Johansson:

Härligt att ha nära till dessa ställen, utegym verkar vara poppis, finns nå några ställen här i stan och längs med sjön, har även ett på det område jag bor på.

Svar: Ja många gillar ju det .. såg att i Haninge hade de byggt ett jätteute gym Kan man rörleserna så är det ju bra för många
Biggan

Upp