Ålandskryss

 
Ja så har jag varit på kryssning igen . Det är så härligt och framför allt väldigt kul. Så härligt att träffa glada och trevliga medpassagerare . Jo det finns en och annan surpuppa . men  skitsamma .
Vi skulle på spa men det var fullbokat ,  lite trist egentligen . Men vi överlevde  Vi satt oss på skybar en stund innan middagen och tog en fördrink  Och njöt av utsikten . Vi äter inte buffen utan  äter på bakfickan som det kallas på Birka paradis . Många fina maträtter . Min  väninna beställde in en  oxfile .  Själv är jag fiskälskare och beställde in en röding .. försvinnande god  och till det en god rose,  som jag även köpte med mig hem . Efterrätten bestod av Irich cafe .. mmm.
Efter den goda maten  blev det dags för taxfree  inhandlade lite viner denna gång samt en flaska conjak . Whisky blev det också förstås  fattas bara ,
 
Upp till hytten som denna gång låg på 9:onde våningen , Sen bänkade vi oss i  pianobaren  och lyssnade på  lite god musik och sång . Dansbaren blev också besökt . . en liten nattamacka som bestod av varmkorv och bira sen  blev det god natt .
 
Hemvägen är alltid lite  slött men  fick i mig lite frukost och sen måste jag ta en tupplur  Min väninna  strosade runt på egen hand under tiden  sen ringde jag banken,, och fick ett glädjande besked . Rusade upp till dansbaren där min väninna satt och lyssnade på lite underhållning . Beställde två iskallaglas  champange för att fira mitt glada besked ,  sen gick resan med lätthet hem . Vi  åt ju en god lunch  som bestod av skaldjursgryta  mumma så god  den är  ja åker ni Birka Paradis och inte bokat buffen  så gå in på bakfickan och njut av den goda maten där och servisen är suverän 
Allmänt | |
Upp