Många tankar om livet

Knasigt när vi vet att i en del länder finns inget rent vatten . . Igår var jag down. tänkte på många  nära och kära som inte finns mer. Konstigt att jag bara kan bli sittande och tänka så , Men tror man måste stanna upp ibland och sända de som inte finns bland oss längre många tankar .
 Kanske hör det till åldern . Helt plötsligt är man själv närmare döden än man tror .  Åren går   ibland tror jag att jag är 40 år .  Men någon sa till mig här om dagen man är inte äldre än man känner sig ,  och har man tråkigt kan man känna sig som 200 år .
 
En god vän ringde i går och han sa att  nu jädrans får det vara nog . jag frågade  va vad har hänt . Han hade stått på öronen i backen vid sös  Ironiskt : Ramla och slå sig vid ett sjukhus .   men tyckte jag har de inte sandat där ?? Jo då bara att han hittade en liten isfläck och stod på ändan . Och en äldreman med kryckor hjälpte honom upp de andra bara kila förbi .
 
Jaha  så är vi mot varandra oj han ramla det kan inte står rätt till , Blunda och rusa förbi . Varför gör vi så ??  Tror jag aldrig gjort det . Har hjälpt många upp och även fyllon som somnat i någon buske . Tänker då  nästa gång är det jag som ligger där . Men tydligt är det ju så  man får ligga där och sprattla  bäst man vill .
 
Idag ser det glansigt ut utanför mig . men på många ställen är det barmark . får hoppas att man inte hittar en fläck med is och dunsar på rumpan .
 
ha en bra söndag mina följare
 
Allmänt | |
Upp