Släkten


Den damen tillhör min släkt  vacker eller hur .  Eftersom jag haft mycket lång paus i min forskning  så börjar jag igen och går igenom alla . och ett tu tre börjar det lossna lite igen Det är nog bra och låta det vila . För det krävs så mycket tid, Ja mer än många förstår . Och man blir aldrig klar med det och det är ju bra ,
 
Brukar hjälpa andra ibland och det är också väldigt givande . blir liksom lite spännande . Just nu har jag hamnat i Blekinge bland  båtsmän  det har vi en del i släkten från min farmors sida .  Det blir som en historia i huvudet när man sitter med alla  från  1700-talet  timmarna bara rusar iväg rätt som det är när man tittar på klockan så är  det helt plötsligt morgon igen .. Ja som sagt mycket tidskrävande ,  Men oj  vad mycket nya namn det dyker upp som jag bara måste kolla närmare på och helt plötsligt har man fått 10 nya släktingar som jag inte visste om . haha .
 
Kvinnan ovan  Heter Chatarina  Charlotta  Biabu  Född i åbo 1795 död 1859  Hon är svärmor åt min farfars faster . Så egentligen ingen  nära släkt men det är sån man vill veta mer om  När man får ett sånt fint foto . Hon har hängt på min farmors vägg  i många år . då brydde jag mig inte . men när den kom i mina händer igen  ja då vill man kolla närmare på det . Hon bodde på Drottninggatan . Just dar klara soppteater ligger . Kanske spatserade hon där och slog upp sitt parasoll för att skydda sig för solen strålar .
Allmänt | |
Upp