Trött/ Hängig

Så här har jag vilat i dag, Nu känner jag mig bättre 
 
Min kära son har varit på besök i helgen Nu har han rest hem till Köping igen Han åker alltid dit med tyngd i sitt bröst . Själv blir jag  ledsen att se detta . Vill ju inte att ens barn ska må dåligt hur gamla de än är ,  Min käre son som hjälpt mig att komma på fötter. Och nu kan inte jag hjälpa honom . mer än att finnas här och ge tröst .
 
Sitter även med min släktforskning .  Går igenom släkten Lundhquist igen  Det är kul hittar en del fakta   Jag går igenom papper  som jag en gång fick i min mailbox  Det är ju så med papper . Lägger undan och glömmer .  Snart kommer allt för Sverige  i tv . och jag känner så stark för de som reser till sina anors land och att de får en liten berättelse att ta med sig .  Förstår att de gråter . jag brukar själv sitta och snyfta när jag för en liten story om mina släktingars slit. Men ingen som jag vet utvandrat , jo en och annan men de kom hem igen . Mina rötter på fars sidan har alltid brukat jord . Det var en ana som drog till Sthlm frän Västmanland  och tog namnet Lundhquist   på 1800- han blev kammartjänare  hos Trolle i VästraVingåker  Säftaholm och sen Arrendator  i Askeryd i Jönsköping.  Ja det var en liten story Önskar jag kunde fara runt på olika ställen och följa hans spår
Allmänt | |
Upp