Trist väder

Ja jag är verkligen lat i dessa trista väder . men klart hela veckan som varit har jag arbetet både på mitt gamla jobb samt på gymmet  . och när jag är på gymet så tränar jag . Det är verkligen skönt
Nu när benet känns så bra ska jag börja försiktigt att hoppa med i någon klass funderar skarpt på att  vara med i Zumban  då behöver jag inte fara upp och ner på mattan .
 
Sen blev jag sugen på att fara in till Waldermadsudde och gå på en trevlig utställning . men ska vänta lite . kanske får med mig syrran efter jul och nyår .
 

Inspiration Matisse!

13 september 2014 – 15 februari 2015

Inspiration Matisse! är en stor, sinnlig presentation om den betydelse Henri Matisses (1869-1954) konst fick för ett flertal svenska och norska konstnärer åren kring 1910. Fokus ligger på Matisseelevernas förhållande till den franske mästaren och hur det konstnärliga uttrycket utvecklades under påverkan av tiden i Paris och studierna i Matisse skola. Verk av kända och mindre kända konstnärer ingår i presentationen, bland andra Isaac Grünewald, Einar Jolin, Leander Engström, Sigrid Hjertén, Mollie Faustman och Maj Bring.

 

 

Om någon läser min blogg så gå gärna in på walldermard udde och läs om denna fina utställning 

 man kan iaf se vad tavlorna föreställer
Allmänt | |
Upp