Nedräkning

Ja tänk det är sista söndagen för detta år Vad sjutton har året tagit vägen ??  Min sången med Jam Malmsjö Stoppa Jorden jag vill stiga av . Snurrar fortare och fortare ju äldre man blir .  Har suttit med släktforskning åt  en FB vän  Tänkte ja hur fort gick era liv Men min egen forskning med slitsamma bönder  De slet året om undrar hur de tänkte . De brukade vår jord. som vi nu trampar ner .
 
Hur har året varit , Vad har jag gjort . Jo varit runt i vår stad och besökt olika affärer och museer. Grattat barn och vuxna . Tagit hand om hemmet Jobbat lite då och då . Stannade jag upp någon gång eller tänkte jag,   Jag måste hit och dit ??!!  Minns inte kanske dags att skriva dagbok inte bara en blogg . Min mor skrev  dagbok de sista 10 åren i sitt liv  Inte vet  jag om hon läste igenom dem men jag har gjort det . mest vardagliga ting som väder och vind samt hessen växter på landet och alla fåglar hon följde där  . Hon njöt av det det vet jag . Var nog kul för henne att jämföra dessa år på landet på vår vackra Mälarö Färingsö .
 
Njut nu av vår sista vecka detta år . i morgon ska jag iaf jobba .
Allmänt | |
Upp